Atlaides un alternatīvas

Kad runa ir par sievietēm un iepirkšanos, bieži vien nākas dzirdēt viņas sakām- es nopirku šo jaciņu uz atlaidēm. Nav jau tā, ka tas vienkārši tiek pateikts, visbiežāk ir dzirdāms zināms lepnums par to, ka viņai ir izdevies izdarīt ļoti izdevīgu pirkumu. Atlaides ir atsevišķa pasaule iepirkšanās zemē. Šoreiz es piedāvāšu skatījumu no tirgotāju puses, kas mums pašiem ļaus saprast kāpēc mēs nopirkām tieši to produktu nevis blakus esošo. Atlaides biznesa pasaulē tiek izmantotas 3 nolūkiem: lai atbrīvotos no esošajām precēm un atrastu vietu jaunajām, lai piesaistītu jaunus klientus, lai sasniegtu pārdošanas mērķus nesezonās.

Atlaides ne būt nav pirmā izvēle tirgotājiem, lai sasniegtu kādu no mērķiem, jo tas vēl aizvien priekš viņiem ir diezgan dārgi. Pirms tiks izmantotas atlaides tirgotājs noteiks absolūti zemāko cenu, par kuru ir iespējams pārdot produktus, lai neciestu zaudējumus. Tiks izstrādāts ļoti detalizēts mārketinga plāns, lai piesaistītu jaunus klientus vai aktivizētu veco klientu bāzi.
No tirgotāju puses piedāvāt atlaides ir diezgan ierasts veids, bet tas nozīmē, ka lai sasniegtu to pašu ieņēmumu apjomu ir jāpārdod divas reizes vairāk drēbju. Tas nav visizdevīgākais veids priekš tirgotāja, bet, neskatoties uz to, pircēji arvien vairāk pierod pie tā, ka atlaides ir pieejamas uz katra soļa, tāpēc vairs nereaģē uz to tik aktīvi kā agrāk. Tāpēc tirgotājiem ir jāatrod jaunas metodes kā pārliecināt mūs nopirkt viņu pārdoto produktu vai pakalpojumu (avfukter).

Viena no alternatīvām, kuru varam redzēt, ir īpašie piedāvājumi, piemēram, bezmaksas sūtīšana vai iesaiņošana. Ļoti svarīgi priekš tirgotāja šajā posmā ir saprast, kas ir tas, ko viņa pircēji novērtētu visvairāk. Tālāk ar vien vairāk tiek izmantoti paciņu piedāvājumi, respektīvi tas ir tad, kad nevar nopirkt vienu zeķu pāri, bet uzreiz ir jāpērk 3 vai vairāk, kas savā ziņā padara cenu patīkamāku mums, bet no otras puses tas ir arī ļoti izdevīgi priekš tirgotāja, jo ļoti ātri un vienkārši var atbrīvoties no nevajadzīgā inventāra.

Ļoti vienkārša un laba metode kā atbrīvoties no liekajām precēm, kuras ir vairumā tirgotāju noliktavās ir piedāvāt atlaides pērkot lietas vairumā. Kuram no pircējiem gan nepatiktu saņemt atlaidi, piemēram, ja pērkam 10 viena un tā paša tipa lietas. Tā savā ziņā ir izstrādājusies par vispār zināmu praksi, ka brīžos, kad pērkam kādas lietas vairumā, mēs vēlamies tās iegādāties lētāk nekā tad, ja pirktu tās atsevišķi pa vienai. Bieži vien, kad ar to visu nav gana tad var mēģināt piedāvāt saviem klientiem kādu papildus dāvaniņu vai servisu, bieži vien tas mums neizmaksās gandrīz nekā. Piemēram, elektronikas veikalā var piedāvāt bezmaksas apmācības kā ierīci izmantot, vai arī bezmaksas 3 mēnešu garantiju. Bieži vien tas naudas ziņā tirgotājam neizmaksās neko, bet vienmēr ir jārēķinās ar laiku, kurš tiks pazaudēts sniedzot šo papildus pakalpojumu. Kā viens no pēdējiem salmiņiem tirgotāju kokteilī ir piedāvāt sezonālās vai periodiskās atlaides. Ir pāris mēneši, nedēļas vai dienas gadā, kuras cilvēkiem ir nozīmīgas savā veidā, tāpēc ir iespējams klientūru pārliecināt par to, ka atlaides ir paredzētas tikai uz vienīgi šajā laika posmā un vēlāk preci iegādāties nebūs iespējams. Atlaižu pasaule ir māksla, un kā jau jebkuri mākslinieki, arī tirgotāji rada jaunas krāsas, tehnikas un otas, lai pārliecinātu mūs iepirkties pie viņiem (luftfukter best i test).